2019. augusztus 15., csütörtök

A szkarabeusz vonzásában

Nagyon rég elmentettem ezt a képet a Pinterest-es Egyiptomi gyűjteményembe, hogy egyszer ebből bizony cabochant kell faragnom.

A új nyomtatóm belehalt a régihez meg papírom nem volt, szóval nem indult túl ígéretesen a projekt.

Aztán a múlt hétvégén BéKatához voltam hivatalos és mivel megakartam tanulni a ladder-es befoglalást és üveglencséje is volt - pont ilyen méretben - adta magát a helyzet, hogy nyaklánc váljon belőle. Amikor pedig előkerültek ezek a fantasztikus színű rivolik és a csepp már nem volt visszaút. 

Formailag nem volt nagy elképzelésem, szerettem volna valami nem túl bonyolult mintát, de nem is csak koncentrikus köröket. Elsőre úgy gondoltam, hogy a képen lévő három sávocska lesz benne az összes turpisság kivezetve a szélekig, aztán amikor a csepp beépítésén törpöltem, akkor jöttem rá, hogy miért ne lóghatna egy kivágott részben. Először oda is félkört akartam, de a köztesek meghatározták a kivágás formáját.

És ha már bekerült ez a szép köztes akkor bizony annak a nyakláncban is lennie kell. Kezdetben egy soros duo-s lánccal kísérleteztem, de olyan csenevész volt ehhez a középrészhez, hogy tovább kellett gondolni. Mivel a köztes elég hosszú szépen bele lehetett építeni két sor duót is, a feladat már csak az volt, hogy hogyan osztok el három fűzőszálat két lyukba. A minta viszont elbírta az osztoszkodást az alsó lyukban, így a felsőbe mehetett a nagy kedvenc, a merev nyakláncalap.

Ebből a mintából egy karkötőt is el tudnék képzelni, de az első, hogy fülit kell álmodni, merthát anélkül ugye nem élet az élet. ;)


Végül is nem vittem túlzásba a fülit, a Boreal mintát választottam. Nem egyszerű megfűzni ezt az egyesével egymásra épített szemeket, de az eredmény minden befektetett energiát megér.


Minta: (12 mm-es rivolira 28 szem delica kellett.)


2 megjegyzés:

  1. Hű, ez csodálatos lett! És mélységesen egyetértek azzal is, hogy füli nélkül nem élet az élet :D

    VálaszTörlés
  2. Ismét egy gyönyörűség, új megoldásokkal.
    🖤 : .)

    VálaszTörlés